Töltsd le a 27 Diétás Étellistánkat!
Letöltöm

Diétás köretek – köret mustra

Szerző:

Az édességek után talán a köret az az ételfajta, amiket rendszerint elhagyunk akkor, amikor diétázni és fogyni akarunk. Diétás köretek léteznek és hatalmas tévhitek állnak a krumpli, tészta és a rizs mögött, amiket állandóan negatív színben tüntetnek fel. Nem mondom vannak kevésbé jó köretek is, amikről lentebb olvashatok, azonban a többséget nyugodtan lehet fogyasztani. Természetesen nem korlátlanul, mert mennyiség korlát mindig van. Ha az ember nem esik túlzásba és nem 2 étkezéssel akarja megenni a napi adagját, akkor nincs semmi gond egyikkel se. Lentebb leírom, hogy miért jó köretet enni még, ha diétázik is az ember.

diétás köret

Keleten nagy hagyománya van a Rizsnek és mégis ott a legvékonyabbak az emberek. A rizs mára alapételnek számít hazánkban és nagyon sok helyen felhasználják. Mivel szénhidrátból áll és gabonaféle, ezért sokan megvetik. Saját tapasztalatból mondom, hogy nyugodtan lehet enni, még ha diétázik is az ember, sőt, akin nagyon sok a felesleg, az még bátran is eheti. Főtt ételről van szó és a főtt ételek közös tulajdonsága, hogy fogyásunk barátai.

A Főtt krumpli az egyik legjobb a diétás köretek közül. Nagyon sokféleképpen fel lehet használni a krumplit, de ez a legjobb módja. Még a rizsnél is diétásabb, sőt nyugodt szívvel tudom ajánlani bárkinek, mert ettől biztos, hogy nem fog senki elhízni, ráadásul a fogyásban is segít, annak ellenére, hogy sokan a tévhitek miatt nem eszik.

A diétás köretek közül a legjobb fajta talán a Zöldségköret. Gyakorlatilag rajtunk áll, hogy milyen zöldségből készítjük el, mert az a fő szempont, hogy azt együk, amit szeretünk is. Biztos van 3-4 féle zöldség, amit szeretsz és abból el tudod készíteni. Még nyugodtan ide sorolhatjuk a gombát, mert szinte azonos a zöldségekkel. Öntetet már nem érdemes rakni rá, mert azzal csak elrontanánk a kedvező hatását. Sok diétás ételt pont az öntetekkel rontanak el.

A Főtt kuszkusz egy fokkal jobb, mint a rizs, tehát, ha valakinek gondot okoz még mindig a rizs fogyasztása, annak célszerű lenne kipróbálnia ezt is. Melegebb éghajlaton népszerűbb ez az étel és ezek az emberek se az elhízásról híresek, csak itt a modernebb civilizációban.

köret

Krumplipüré, egy másik kedvelt étel. Én is nagyon szeretem, a főtt krumpli és rizs között lőném be a kalóriáját, és még így is 100 kalória alatt van éppen hogy, ami arról árulkodik, hogy ez az étel is diétásnak mondható. Személy szerint nagyon sokat ettem ebből, mikor diétáztam, tehát bátran ajánlom annak, aki szereti, de eddig félt tőle, mert krumpliból van.

Elérkeztünk az első tésztaféléhez, a Tarhonyához. Ezzel a körettel már vigyázni kell, mivel magas a szénhidrát tartalma a liszt miatt és még zsiradék is párosul hozzá. Leginkább azoknak ajánlom, aki 100 kiló felett vannak, mert nekik nagyobb a kalóriaigényük, így nem kell olyan szigorúnak lenniük magukhoz. A többieknek meg csak hébe-hóba.

Zsemlegombóc, az egyik kedvencem, azonban nem diéta alatt. Legfeljebb, ha valaki nagyon el vagy hízva, neki beleférhet, de amúgy próbáljuk meg kerülni. Én leginkább a vadas ételekhez szeretem és sokáig nem is ettem a fogyásom miatt, de mióta már súlyt tartok, azóta jöhet bármikor.

Gnocchi, ami jobb, mint a tészta. Aki tésztafüggő az kipróbálja ezt a köretet is, mert nagyon finom. Azért jobb, mint a sima tészta, mert krumplit is tartalmazz, ami miatt kalóriaszegényebb lesz tőle. Még így is azt mondanám, hogy a ritkábban kategória, de nem kell megvonni magunktól. Nagyon finom tejszínes húsokhoz, aki teheti próbálja ki.

dietas köret

A krumpli következő formája a hatalmas népszerűségnek örvendő Sült krumpli. Itt most nem hasábburgonyáról van szó, hanem annak egy jobb verziójáról. A hasábburgonya az a köret, amit senkinek sem ajánlok, mert nem diétás. Az oka röviden, hogy nagyon vékony darabokból áll, így sütés alatt gyorsan kiszárad és megszívja magát olajjal, emiatt kalóriadús lesz. Egy nagyon jó alternatívája van, hogy nagy darabokban hagyjuk a krumplit és sütőben sütjük nem olajban. Minél kevésbé ropogós annál jobb, mert azt jelenti, hogy nincs kiszáradva és a sütőben nem fog annyi olajat felszívni. Diéta alatt csak azokat ajánlom, ami már meg van sülve, de nincs kiszárazva, vagyis nem ropog. A többit meg a nagy súly felesleggel rendelkezőknek.

Sokadik krumpli köret, de népszerű köretnek mondható, ez a Krokett. Én amondó vagyok, hogy inkább ne. Inkább válaszuk a főtt krumplit, ha komolyan gondoljuk a fogyásunkat. Azonban nem olyan vészes, pár krokett még nem fogja elrontani a diétánkat.

A szénhidrátfüggők egyik kedvence a hagyományos Tészta. Sokan nem tudják, de a tészta nem olyan rossz, mint a fenti diétás köretek. 150 kalóriájával annyira elég, hogy ritkán ehetünk belőle, ha megkívánjuk. Én nem vagyok tésztás, de én is ettem, mikor úgy volt kedvem és ugyan úgy fogytam mellette. A hangsúly itt is a mértéken van. Ne egy egész tányér tésztás ételt együnk, hanem felezzük vagy harmadoljuk meg és együnk mellé valami mást is.

Sokan eszünk kenyeret köretként, és erre van is egy étel, mégpedig a Knédli. Lehet sokan nem ismerik, gyakorlatilag olyan, mint a hagyományos kenyér csak nem sütik, hanem gőzölik. A kalóriája, viszont jobb egy fokkal, mert több vizet tartalmazz a hagyományos kenyértől. Szintén vadas ételekhez nagyon jó, amihez van egy kis szaft. Persze ennek ellenére, aki fogyni akar az hanyagolja, mert főétel mellé nem szabadna enni kenyeret. Vannak ugye jobb alternatívák is fentebb.

Hogy miért jó diéta alatt köretet enni? Kérdésre kérdéssel válaszolva: Miért ne? Egyik legnagyobb hülyeség csak, azért elhagyni valamit, mert a szomszéd azt mondta tele van szénhidráttal. Vannak nagyon jó diétás köretek, vannak közepesek, amiket csak mértékkel és ritkábban lehet enni. Persze vannak olyanok is amiket szinte sosem ajánlott diéta alatt enni. Mindenki döntse el, hogy mire van szüksége és mi éri meg a számára. Azonban elhagyni mindegyiket nem lenne célszerű, mert fő a változatos étrend.

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Diétás köretek – köret mustra
Kategória: Diétás ételek

38 hozzászólás a(z) “Diétás köretek – köret mustra” bejegyzéshez

  1. Ypszi szerint:

    “Egy nagyon jó alternatívája van, hogy nagy darabokban hagyjuk a krumplit és sütőben sütjük nem olajban. Minél kevésbé ropogós annál jobb, mert azt jelenti, hogy nincs kiszáradva és a sütőben nem fog annyi olajat felszívni.”
    Ha a sutoben NEM olajjal sutjuk, akkor hogy szivhatna fel barmennyi olajat? Amugy vannak sutoben (es nem olajjal) sutheto szalmakrumplik is, meg olyan mas eszkozok, amihez szinten nem kell olaj. Szoval akkor megsem a hasabkrumplival van a baj, hanem az olajban sutessel. Szerintem nem mindegy.

  2. Sequoyah szerint:

    Ennek a sok baromsagnak a forrasa megis mi lenne? Ha mindig mindent meg lehet enni, akkor vajon mitol hizunk?:)

    Jol teszi az aki az itt felsorolt szenhidratokat hagyja el elsokent. A husfelek/feherje, a jominosegu zsirfelek ugyanis a test epitoanyagai. A szenhidrat viszont csak uzemanyag, es igy a legfobb forrasa a hizasnak.
    Zoldseg nyilvan valogatas nelkul mehet.

    Tehat amit el kell hagyni az elsosorban a cukor, aztan a tesztafelek (kenyer, teszta stb…). Egy kevesre persze szukseg van, akkor az alacsony feldolgozottsaguaknal kell maradni, pl rizs, teljes kiorlesu cuccok. Ennyinek elegnek kell lennie a fogyashoz, megfelelo mozgas mellett.

  3. repecs szerint:

    20 évig szenvedtem a sulyommal a fenti cikk butaság
    a valóság:
    drhummel.hu/2015/03/09/az-elmeletileg-biztosan-mukodo-fogyokura/

  4. Tapmancs szerint:

    Ez a cikk elég gyenge lábakon áll. Kb ezt mondja hogy:

    A rizs jó. Érteeeeem?

    @Ypszi: +1
    Ha csak bedobom a krumplit a sütőbe olaj nélkül akkor mégis mi a gond? Én pont hogy ropogósan szeretem. (Kiszáradva, ÚGYMOND :))

  5. kvadrillio szerint:

    Itt van Magyarország legmocskosabb élelmiszerüzeme
    Index
    2015.03.11. 09:14

    Patkánytetemet is találtak a Nébih munkatársai egy diópótlót, növényi préselvényeket és lisztet előállító Tolna megyei üzem gyártósorai mellett. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Kiemelt Ügyek Igazgatóságának munkatársai a súlyos technológiai, higiéniai és nyomonkövetési hiányosságok miatt ezért 100 tonna jelöletlen, szennyezett terméket foglaltak le.

    Az üzemben a videó alapján brutális állapotok uralkodtak
    szennyezett, takarítatlan gépeken, koszos edényekben készült a sárgabarackmagliszt, lenmagliszt, mákliszt, szőlőmagliszt, búzacsíra és a kókuszreszelék.

    …mmmmmm………ebben az a jóóó, hogy BIÓÓÓÓÓÓ!!!!! MEGY MÉG AZ IS JÓ BENNE, HOGY VAN BENNE PATKÁNYFAROK IS MEG PATKÁNY FÜL IS ! DE FŐLEG AZ A LEGJOBB, HOGY CSAKIS GAZDAGOK KAJÁLJÁK BE AZ EGÉSZET ! :))))) MERT CSAK ŐK TUGGYÁK MEGFIZETNI…..

  6. kvadrillio szerint:


    szennyezett, takarítatlan gépeken, koszos edényekben készült a sárgabarackmagliszt, lenmagliszt, mákliszt, szőlőmagliszt, búzacsíra és a kókuszreszelék.

    18
    Fotó: nebih.gov.hu

    Az élelmiszer előállítására használt helyiségben az emberre is veszélyes,
    széttaposott rágcsálóméreg, valamint mumifikálódott patkánytetem fogadta az ellenőröket.”””

    BÚZACSÍRA !!!..MMMMM…MMMMMM—–

    FINOMAK EZEK A BIÓ…BIÓÓÓÓ KAJÁK ! 🙂

  7. lavór szerint:

    Szerintem mindegy, mit eszik valaki, ha a bevitt kalóriát el is égeti a nap folyamán.
    A mozgásszegény életmóddal gyakorlatilag egy felnőttnek napi kb. 1500 kcal energiabevitel elegendő.
    Az önsanyargató, éhező “diétának” szerintem semmi értelme. A szervezet emlékezni fog a “szűkös időkre”, így szőlőcukor helyett rögtön zsírrá alakítja a bevitt táplálékot.

    Alapjaiban meg az nem hizlal, amit nem eszünk meg. 🙂

  8. nonolet szerint:

    @Sequoyah:

    Attól fogysz, hogy KEVESEBB kalóriát eszel meg, mint amennyit a tested felhasznál.
    Az összes többi csoda módszer >> átverés !

    Viszont éppen ezért mindegy, hogy mit eszel, bármit ehetsz 🙂
    A fogyás szempontjából CSAK az összes megevett kalória számít, semmi más.

    Az egy másik kérdéskör, hogy milyen az egészségesebb étrend.
    Ez a fogyástól független témakör.

    Mégha célszerű is együtt kezelni, mert az egészségesebb étrend tipikusan kisebb kalória tartalmú is.
    Így ezekkel könnyebb elérni , hogy a szokásos méretű kaja adagokkal (jól lakás érzet, mgeszokás) is kalória mínuszban legyél és ezért fogyj …. lassan, de biztosan.

  9. EtTi szerint:

    Ezzel a leírással csak az az egy baj van, hogy ha egy IR-esnek vagy cukorbetegnek ezt javaslod, szembe fog röhögni. Olyan kellemesen dobálják az ember vércukorszintjét, hogy a hullámvasút is kisipari tanuló lehet ehhez képest… Ezen felül szénhidrátot is lehet enni, csak jó minőségűt. Akkor van esély arra, hogy a diétázó nem pakolja ki a hűtőt naponta kétszer és tol az arcába mindent, ami a kezébe kerül. Barna rizs, durum tészta mérsékelten, zöldségköret oké. Minél kevésbé van feldolgozva az adott alapanyag, annál jobb.

  10. vanRob szerint:

    @lavór: Óóóóó, b@szki, pont valami frappánsat akartam írni, erre olvasom a hosszászólásod. Maximálisan veled értek egyet. A sok ételmegvonás,drasztikus diéta sehová sem vezet. Ha elfogadjuk, hogy az ember (illetve genetikai ősei) már pár százezer éve itt van, akkor szerintem helytálló azt mondani, hogy kb ugyanennyi ideje volt kialakulnia a táplálékból való energia hasznosításnak. BElénk van kódolva, hogy ha elérhető a kaja, akkor zabálunk, ha pedig valami miatt nem elérhető, akkor a szervezet “zárolja” a vésztartalékot, vagyis a zsírt.
    A legtutitt fogyás a kalóriadeficiten alapul, de nem a drasztikus fajtáján, hanem az ésszel végzetten. Rólam szépen kopnak a dekák, pedig közben minden olyasmit eszem, mint korábban, csak kevesebbet. Majd hülye lennék megvonni magamtól az ízletes dolgokat.

  11. lavór szerint:

    @vanRob:

    Szerintem sem kell lemondani semmiről. A bevitt mennyiségre kell figyelni.

    Elődeink például étkezés előtt megittak egy pohár vizet, addig ettek, míg elmúlt az éhségérzet… Szóval nem zabálták halálra magukat. 🙂

  12. ecch szerint:

    Jaj…

  13. ekat szerint:

    A tutit senki sem fogja megmondani, már csak azért sem, mert olyan irányzat is van, ami szerint annak, aki HOSSZÚTÁVRA le akar fogyni, mind a kalóriaszámolgatás, mind a szénhidrátok csökkentése kifejezetten kontraproduktív.

  14. zuhanorepulesss szerint:

    Meggyőzőek az érvei.

    “személy szerint”
    “nincs semmi gond egyikkel sem”
    “amondó vagyok”
    “saját tapasztalatból mondom”

    Basszus. Ez nem a kör négyszögesítése. Feleannyit kell enni s kétszer (sokszor) annyit mozogni.

    Személy szerint amondó vagyok, hogy nincs gondom egyikkel sem és saját tapasztalatból mondom 🙂

  15. élhetetlen szerint:

    Részemről most semmi tudományos megközelítés, Csak az ajánlott ételek megehetőségéről akarok beszélni. Aki a főtt kockakrumplit meg tudja enni, az vegye úgy, hogy hozzá nem szóltam. A kockakrumpli, zöldség, rizs, főleg, ha főételnek fogyasztjuk, sokkal lenyelhetőbb, ha egy pohár joghurtot, vagy kefirt megsózunk, borsozunk, fűszerezünk (őrölt rozmaring, tárkony, morzsolt menta), és egy kicsit meglocsoljuk vele az árut. A krumplipürét nem tejjel, vajjal, hanem egy pohár tejföllel, (lehet zsírszegény, vagy joghurt, kefir), keverem ki. Pikánsabb, és a maradék nem merevedik be, tehát melegítve is ehető.
    Sült krumpli. Vékonyra szeletelve, ropogósra sütve. Nem attól lesz egészséges valami, hogy megfulladsz tőle. Egyetlen trükk, ne a tepsiben próbáld meg „kicsit” megolajozni, mert akkor állni fog alatta az olaj, hanem még a tálban, ott meg lehet oldani, hogy pici olaj, és jól átforgatni, hogy összekenje magát, és mehet a tepsibe. Na, jó étvágyat, most egy kanál olajon megsütött amúr patkóim, és tejfölös krumplipürém van tegnapról.

  16. igazi hős szerint:

    @Sequoyah: “Ha mindig mindent meg lehet enni, akkor vajon mitol hizunk?:)” A kevés mozgástól?
    A legegyszerűbb “diéta”: egyél annyit, mint tegnap és mozogj kétszer annyit. Persze nem mondtam, hogy könnyű is lenne. (Bár úgy tűnik, az összes könnyű diéta valójában hazugság.) És az is hozzá tartozik, hogy ha valami miatt kevesebbet mozogsz, akkor egyél is kevesebbet.

  17. inebhedj - szerintem szerint:

    Meleg ételek elhagyása (minél hidegebb, hűtőből kivett ételekkel helyettesítése) – a kinyerhető energia nagy része menjen el az étel felmelegítésérre.

    Sok tej, tejföl, sok melegen sajtolt (legolcsóbb) olaj, kimondottam csípős fűszerezés – hasmenés végett.

    Nagy mennyiségű vitamin (kapszulák, tabletták) bevitele.

    Az étel mennyiség csökkentése (inkább cukros tea, cukros kávé és cigaretta, ha éhséget érzünk).

  18. AtomCamel szerint:

    Ez a cikk egy hatalmas nagy baromság, úgy ahogy van!
    A rizs, tészta, krumpli elég sok kalóriát tartalmaz (szénhidrátról nem is beszélve).
    Ahhoz, hogy fogyjunk kevesebb kalória kell, mint amire a szervezetnek szüksége van.
    Ha naponta 800-1000 kcal -t viszünk be, akkor ezzel heti 1-1,5 kg fogyás várható – ülő munka, minimális testmozgás mellett. Egy ilyen diétába nem lehet beilleszteni krumplit-rizset-tésztát.

    Én most adtam le 8 hét alatt 16 kg -ot. Én köretnek “mexikói” vegyes zöldséget eszek, ételpárolóban párolva (értelemszerűen, csak gőzzel párolódik, nem vajon stb.). Ebből is 15 dkg 1 adag. Ehhez ugyanannyi (15dkg) csirke vagy hal. (Elkészítése nagyon-nagyon sok féle). Ez a főétkezésem.

    Így le lehet adni könnyen a plusz kilókat. (Teljesen más kérdés a leadott súly megtartása!)

    De arra buzdítani a diétázót, hogy egyen krumplit meg rizst – amiben nagyon sok kalória van… – az egy hihetetlen nagy baromság.

    Tessék egészséges (zöldség+hal+szárnyas) kajákat enni, de úgy, hogy minél kevesebb legyen a napi kalória bevitel.
    Máshogy – nem megy.

  19. Macska12 szerint:

    “Elérkeztünk az első tésztaféléhez, a Tarhonyához.”
    A felette szereplő kuszkusz szintén tésztaféle, ugyanúgy lisztből készül…
    en.wikipedia.org/wiki/Couscous
    http://www.rd.hu/Mi_a_csoda_az_a_kuszkusz
    “A kuszkusz a szó szoros értelmében tészta, mely úgy készül, hogy daraszemeket nagyon finom lisztréteggel vonnak be, így azok könnyebben magukba szívják a nedvességet.”
    Tényleg nagyon szakértő cikk…

  20. Nyafkamacska szerint:

    “Én is nagyon szeretem, a főtt krumpli és rizs között lőném be a kalóriáját, és még így is 100 kalória alatt van éppen hogy, ami arról árulkodik, hogy ez az étel is diétásnak mondható. “
    Mert úgy lőtted be. Csak úgy ahogy eszedbe jutott.
    A krumplipüré az egyik leggyorsabban felszívódó szénhidrát. Úgy megdobja a vércukrot mint a fene. Ami fogyókúránál se jó. Cukorbetegnek meg kifejezetten tilos.

  21. A megvalósult amerikai ólom.. szerint:

    @Sequoyah: Tévedsz, a szénhidrátok igenis fontos részei az étrendnek, persze az sem jó ha túlzásba visdzi valaki a fogyasztásukat. Az ideális étrendben 40%-nak kellene lennie az arányuknak.
    Nemrég olvastam egy cikket hogy a túlzásba vitt szénhidrát elhagyás hosszú távon szövetleépüléshez vezethet a belső szervek tekintetében.
    Sajnálatos hogy manapság ilyen komoly divatja van az Atkins féle baromságoknak..

  22. A megvalósult amerikai ólom.. szerint:

    @igazi hős: Valóban , ez a jó módszer, én is így fogytam le.

  23. A megvalósult amerikai ólom.. szerint:

    @zuhanorepulesss: Talán nem azért van, mert saját véleményét próbálta meg leírni?

  24. Advanced Flight szerint:

    @Sequoyah: A husfelek/feherje, a jominosegu zsirfelek ugyanis a test epitoanyagai.

    És egy felnőtt embernek (hacsak nem testépítő vagy bányász vagy profi sportoló) mégis mi a fenének kell annyi fehérje? mit kell építenie magán? ül az irodában napi 8-10 órát, ehhez minek az a sok fehérje? szénhidrát kell, mert az az üzemanyag, pontosan. A szellemi munkához meg különösen.
    Te a kocsidba se benzint tankolsz, hanem inkább kicseréled az izzókat vagy felrakatsz egy tetőcsomagtartót? 🙂 attól nem fog menni…

  25. báró Csekonics szerint:

    Kutyázzátok itt többen a cikkírót, pedig egyáltalán nem ördögtől való a köret – és igen, akár fogyás(i szándék) közben is lehet köretet enni.

    Bármelyik táplálkozási tanácsadót megkérditek, azt fogja mondani hogy ‘kiegyensúlyozott táplálkozás és sok mozgás’ – ennyi kell a fogyáshoz, illetve utána a súly tartásához.
    A kiegyensúlyozott pedig pont azt jelenti, amit sugall: sokféle cucc és semmit sem túlzásba vinni.
    Ja, és persze testmozgás. Igen, belefér az időbe. Nyilván akin nagyon sok (még) a felesleg az olyan mozgásformát válasszon amivel nem terheli hirtelen túl magát, de akkor is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Diet Maker - Diéta, Fogyókúra

Mit szeretnek a vásárlóink a Diet Maker-ben?
Ezeket mondták:


Közvetlen, nem beszél rébuszokban, és minden dologra gondol, amikor tanácsokat ad.

Könnyen betartható a diéta, azt eszel nagyjából, amit szeretsz.

Lényegre törő, nincs mellébeszélés, hasznos, jó tippek.

Sajátos. Új szemszögből közelít.

Új, máshonnan nem ismert információk; egyszerűség; érthetőség.

Fotókkal dokumentált fogyások.
0

Your Cart

 Várj! Ne hagyd itt az ajándékod!

Kérd az INGYENES 27 Diétás Étellistát