Zöldségszezon – Május

Teremy Alex
írta:
testsúlycsökkentő tanácsadó

majus

Itt a május, itt van újra és a diétázók nagyon örülhetnek, mert ez azt jelenti, hogy bőven van választékuk. Zöldségekről mindig azt halljuk, hogy azért együk, mert egészségesek és sok a vitamin bennük. Arról kevesebbet hallunk, hogy azért együk, mert csinosak maradunk tőle. Hatalmas segítséget ad és a tested nem győzi majd megköszönni, hogy zöldséggel eteted, mert enélkül nincs fogyás. Ennek a hiány szinte lehetetlené teszi a fogyásod. De tudja egyáltalán valaki, hogy miért van olyan jó hatással a zöldség a fogyásra? Ha nem, akkor a cikk végén megtudhatod.

majus-zoldsegek

Brokkoli, Cékla, Karfiol

Amikor elkezdesz fogyni, sose azt vedd alapul, hogy mi mennyire egészséges, hanem hogy mi segít a legjobban a fogyásban. Persze itt nem egyből a koplalásra kell gondolni, mert azzal csak hízni fogsz hosszú távon és nem fogyni. Hanem olyan ételekre, amiről tudod, hogy pont ilyenek. A legtöbb zöldség ilyen, ahogy a brokkoli is, mert rengetegféle ételt tudsz belőle csinálni. Párolt köretnek, saláta hozzávalónak, mártásnak, levesnek vagy akár főzeléknek is felhasználhatod. Csak rajtad múlik mennyire vagy kreatív és mit szeretsz. Sose azt edd, amit rád kényszerítenek, hanem azt, amit te is szeretsz. Itt van a cékla, amit szerintem nem sokan szeretnek, de baromi jó cékla salátát lehet belőle csinálni vagy cékla lekvárt. Ha nem szereted, akkor nem kell enni, jöjjön helyette valamit más. Például karfiol, amit nagyon sokan szeretnek párolt köretnek és sokan ki is rántják. A rántott dolgokról tudni kell, hogy nem a legjobbak, de mértékkel mindig lehet enni. Azonban mivel zöldségről és nem húsról van szó, így a rántott karfiol is nagyon jó választás. Általános szabály, hogy minél vastagabb a rántott karfiol, de akár a húsokra is igaz, annál kevesebb kalóriát tartalmaznak 100 grammban.

majus-zoldsegek

Lila hagyma, Sárgarépa, Spárga

Májusban már lila hagymát is lehet kapni, így reggelire nagyon jól jöhet a pirítósunk mellé. Nagyon jó saláta hozzávalónak, például hagyományos uborka salátához eszméletlen jó és nagyon sokat ehetünk belőle. A sárgarépa például azért lehet olyan nagyszerű, mert ebből is rengeteg étel készíthető. Jó lehet krémlevesnek vagy más levesek hozzávalójaként, főzeléknek vagy akár csinálhatunk belőle répapürét, salátába nyersen belereszelve, sőt húsok mellé sült zöldségként. Itt van utoljára a spárga még, ami nem túl népszerű zöldség fajta, de ezt is lehet már májusban kapni. Párolt köretként ezt is el lehet készíteni vagy akár levesek és főzelékekbe is rakható. Aprítsuk fel és salátába vagy párolva túrókrémekbe is rakhatjuk.

Itt csak 6 zöldséget soroltam fel, de nézzünk szét a piacon vagy a boltokban és számos más zöldséget is kapni fogunk még. Bőségesen van választék és ez az időszak a legalkalmasabb, hogy belekezd egy diétába, hisz a zöldségek szezonálisak és egy tartós fogyás elérése nem 2 hét, hanem hónapok munkája. Tehát írj egy listát, hogy miket szeretnél ezek közül elkészíteni és irány vásárolni.

A zöldségek bárki számára elérhetők, még annak is van választéka, akinek valamilyen betegség miatt csak keveset ehet. Muszáj megtalálnod a számodra hozzád illőt, mert a zöldségek titka abban rejlik, hogy rengeteg vizet tartalmaznak és mint tudjuk, a vízben nincs kalória. Ezzel szemben nézzük meg kekszeket. A kekszek nagyon szárazak, nem is tudsz megenni 3-4-t anélkül, hogy innál rá vagy kiszáradna a szád utána, mert nagyon kevés víz található meg bennük, ezáltal a kalóriatartalma is magasabb lesz. Ráadásul, ha zöldséget eszel, akkor szinte annyit ehetsz, amennyit szeretnél, így sose fogsz éhezni. Persze nem lehet állandóan csak ezt enni, de fontos alapeleme a fogyásodnak.

jelentkezz_itt_jelentkezem_2.png

Fejben sokan tudják, hogy kellene fogyni, sőt szentül bizonygatja mindenki, hogy milyen okos, ha fogyásról van szó, de mikor ott vagy, hogy na, “fogyjunk le”, akkor a legtöbbünk csak áll, mint a bálám szamara. Ha neked se megy, akkor ne legyen ciki segítséget kérni mástól, hanem tedd is meg. Erre van a New Man Program.

Sorozatunk további cikkei:

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Zöldségszezon – Május
Kategória: Diéta, Fogyókúra

7 hozzászólás a(z) “Zöldségszezon – Május” bejegyzéshez

  1. RonIQa szerint:

    A zöldség azért is jó, mert én pl. nyersen eszem, tehát nem kell főzni, nincs macera, nincs meleg és spórolok az energiával is.. Így sokáig kell ropogtatni, a hosszú rágástól pedig jóllakom. Semmit nem teszek rá, harapok hozzá egy kis sonkát, vagy rokfortot/főtt tojást szórok rá és kész. (Ha főtt tojást szórok rá, akkor picit sózni kell.)
    Répa, uborka, paradicsom, paprika. brokkoli, saláta, sóska, spenót, rukkola, karalábé, zeller, cékla, zöldborsó, káposzta…. mind ehető nyersen.
    Nem is szeretem a főtt zöldséget, meg az un. “főzeléket”, csak a zöldbabot, a kelkáposztát és a karfiolt párolom meg.

  2. Csaba121 szerint:

    Akkor már inkább a SÖR, hisz abban gyakorlatilag csak víz van…

  3. Kovacs Nocraft Jozsefne szerint:

    Én imádom a sárgarépát és a karalábét nyersen enni, de az utóbbi években rászoktam arra, hogy a karfiolt is megeszem nyersen. Amikor párolt karfiolt készítek – egy kis besamellel leöntve és reszelt sajttal megszórva isteni -, bizony ügyelnem kell arra, nehogy a felét megegyem nyersen.

    Sőt újabban a csiperkegombát is elmajszolom nyersen.

  4. ThroughAlphaNoir szerint:

    Spárga, sajttal, vagy szalonnával, vagy gombával, kevéske vajon/olívaolajon grillezve=mennyei (oké a szalonna nem annyira diétás de legalább finom)
    Céklából pedig diétás muffint lehet csinálni, pl egy kis mák és mazsola kíséretében, nem kell bele extra cukor

  5. boxorka szerint:

    Kedves cikkíró! Nem Kell Mindent Nagy Kezdőbetűvel Felsorolni! (Ugye milyen hülyén néz ki?) Brokkoli, cékla, karfiol stb. Ja, az uborkasaláta is egy szó. Lilahagymával is.

  6. Miumiu szerint:

    Lilahagyma: nagyon finom, de tárgyalás és randi előtt hanyagolandó 🙂 Ebből kifolyólag én szinte soha nem eszem pedig nagyon szeretem.
    A brokkoli és a karfiol blansírozva is nagyon jók és pillanatok alatt készen vannak. Hétvégente ha nagyon sok idővel vagyok megáldva szeretek rakott karfiolt, vagy rakott zöldbabot, morzsás karfiolt és karfiolrizst készíteni.
    De nyáron ha nagy meleg van úgysem vagyok nagyon éhes, úgyhogy általában nyersen, salátának rágcsálom el a zöldségeket, a görög saláta nagy favorit, de kelkáposztával, kínai kellel, retekkel és rukkolával, különféle csírákkal is szoktam dolgozni.

  7. Nanenáné szerint:

    A céklát méltatlanul hanyagolod! Nem csak salátaként, vagy – hosszas procedúrával – lekvárként ehető. Pl. lehet serpenyőben pirítani vagy sütőben sütni, mint a krumplit, és még számos köret készíthető belőle. Csak gumikesztyű legyen elég!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Mit szeretnek a vásárlóink a Diet Maker-ben?
Ezeket mondták:


Közvetlen, nem beszél rébuszokban, és minden dologra gondol, amikor tanácsokat ad.

Könnyen betartható a diéta, azt eszel nagyjából amit szeretsz.

Lényegre törő, nincs mellébeszélés, hasznos, jó tippek.

Sajátos. Új szemszögből közelít.

Új, máshonnan nem ismert információk; egyszerűség; érthetőség.

Fotókkal dokumentált fogyások.
0

Kosár tartalma