Bejelentkezés

Mondj nemet a bűnös kajára

Teremy Alex
írta:
testsúlycsökkentő tanácsadó

Sokan kérdezgetik, mi a sikeres fogyás titka? Sok helyes válasz lehetséges, talán minden válasz együttes alkalmazása, de az első és elengedhetetlen első lépés a sütemények, csokik, édességek elhagyása. Most biztos sokan mondják, hogy egy kis bűnözés belefér. Nem, nem fér bele, aki fogyni akar és komolyan gondolja annak nem fér bele! Ki is fejtem bővebben az okát.


sutemeny

Tudni kell, hogy azért annyira rosszak általában a sütemények, mert sok kalória sűrűsödik kis helyen. Ezt nagyjából mindenki tudja. Ha süteményt eszünk, akkor gyorsan tudunk nagy kalória mennyiséget bevinni a szervezetünkbe anélkül, hogy jóllakottság érzetünk legyen, magyarul gyorsan túl tudjuk enni magunkat, ami automatikus hízással jár. Egy darab süteménytől még senki nem fog hízni, de, ha főétkezés után esszük vagy nem egyet, hanem máris hármat, akkor igen magas az esélye. Ráadásul, ha csak sütit eszünk meg van rá az esély, hogy éhesek maradunk és fél óra múlva megint nyitogatjuk a hűtőt. Ezt kell elkerülnünk azzal, hogy nem eszünk többet bűnös kajákból, legalábbis, amíg diétázunk és fogyni szeretnénk.

Akinek 30-40 kiló feleslege van és tudja, hogy sok ilyen ételt eszik, annak már az is eredményt hozna, ha le tudna jönni a süteményekről, mert ebben az esetben mással pótolja a kimaradt étkezését, ami csak jobb fajta étel lehet. Ebben az esetben el lehet lavírozni, 5-10 kilóig, de utána, már további tudatos táplálkozásra van szüksége. Meg kell nézni miket eszik az illető és a kalóriadúsabb kajákat kiiktatni. Könnyű mondani, gondolják páran, de nincs csodaszer, enélkül senki nem fog lefogyni, vagy sportolhatsz egész nap orrba szájba. A probléma ott kezdődik, hogy hiába fogy le valaki 30-40 kilót, ha nem tud lemondani az édességről. Amint lefogyott újra és újra elfog hízni, mert nem lehet lefogyni addig, amíg nem tudsz nemet mondani, de még, ha sikerül is, nem fogod bírni fent tartani a súlyod hosszútávon. Amint abbahagyja, a diétát és újra visszaáll a “normális étkezésére”, mert ugye a legtöbb ember ezt csinálja, máris elkezdenek jönni a kilók. Az ilyen ember kétségbe esik és hülyeséget csinálni. A hülyeségtől még jobban hízni fog, mert így szokott lenni és beindul egy ördögi kör.

Tehát elengedhetetlen, hogy leszokj a süteményekről. Persze, amint ez meg van és sikerült lefogynod, már tudni fogod úgyis, hogy mennyi az a sütemény mennyiség, amit még beiktathatsz a napodba. Ez ember függő, de biztos, hogy akinek problémája volt ebből, annál kb a harmada lesz maximum. Aki süteményen él az luxusban él. Tudom, senki se érzi magát luxusban, de süteményt normál emberi körülmények között azok engedhetnék meg maguknak, akik napi kemény fizikai munkát végeznek, mert nekik belefér a napjaikba.

Ahhoz, hogy ezt végig tud vinni, nagyon nagy elszántság kell, mert normál esetben hónapokról vagy akár évekről beszélünk. Aki 50+ kiló felett van, az nyugodtan számolhat egy évvel. Nem kis feladat ez senki számára, azonban megéri, mert nem csak egy jó külsőt fogsz kapni, hanem hatalmas önbizalmat. Ezért áldozatokat kell hoznod, amit nem adnak ingyen. Nem azzal van a baj, hogy párszor bűnözöl az étkezéseidben, hanem azzal, hogy így nem tudsz leszokni róla és továbbiakban is ez fogja legjobban visszafogni a súlytartásod. Persze lehet azt mondani, hogy “helyesen készítem el” a kedvenc sütimet, ami lehet megoldás egy darabig, attól abban még mindig több kalória lesz, mint amennyire szükségünk van egyszerre.

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Mondj nemet a bűnös kajára
Kategória: Diéta, Fogyókúra

15 hozzászólás a(z) “Mondj nemet a bűnös kajára” bejegyzéshez

  1. valogatos2 szerint:

    Tetszik a bejegyzes, nagyon szeretem az oszinteseget az egeszseges taplalkozas temaban!
    Sajnos a legtobb divatos blog a csodaszert, meg a csokidietat hirdeti…

  2. Mérnork szerint:

    Sajnos minden szava igaz.

  3. Bafana szerint:

    Nem csak a táplálkozáson múlik. Aki nem mozog, az ehet akármit, úgyse fog fogyni. Meg különben is: nem fogyni kellene, hanem nem elhízni. Mért csak a duplatoka után jön rá az ember, hogy dagadt? Addig egy út elvezetett.
    Adva van egy 10 méteres mozgólépcső, mellette egy normál lépcső. 20 emberből ha egy használja a normál lépcsőt, a többi meg fogyni akar 🙂
    Szóval mozgás, mozgás, mozgás. Utánna jöhet csak a bevitt kalória számolása.

  4. pangea szerint:

    Teljesen igaz. A hozzaszoloasok is. Annyit javitanek, hogy ‘duplatoka’ szo nincs a magyarban, ez az angol double chin elfuseralt forditasa. Helyesen: toka.

  5. ludwigvan szerint:

    Sokmindennel egyet értek a cikkből, de a fő mondanivalójával, miszerint: “az első és elengedhetetlen első lépés a sütemények, csokik, édességek elhagyása” nem. Legnagyobb sebességű fogyásom – egy hónap alatt 6 kg (10%), megtartva egy évig – csoki-kóla kombóval ment, soksok családi problémával, idegeskedéssel. Persze, jó módszer elhagyni a sütit, de bármi mást is elhagyhatsz: lényeg a bevitt és a leadott energia különbözete, nem?

  6. Advanced Flight szerint:

    Ennyi baromságot egy helyen…. nyilván csak a sütin múlik minden, véletlenül sem a kalóriamennyiségen. Tehát ha én megeszem egy kiló diót (amiben kegyetlenül sok kalória van), akkor semmi nem történik, de bezzeg két kocka csokitól vagy egy szelet túrótortától rögtön megindul a hízás.

    Remélem, a hülye tanácsaidat senki nem fogadja meg, aki fogyni akar. Minden szakember pont az ellenkezőjét javasolja, mert az édesszájú embereknél az édesség teljes kiiktatása garantáltan azt eredményezi, hogy néhány hét után feladják a fogyókúrát.

    Csak egy apróság: egész életemben (a terhesség 9 hónapját leszámítva) nem voltam több 53 kilónál. A BMI-indexem többnyire 19-es. MINDENNAP eszem édességet (süti, csoki stb.) És nem, nem sportolok komolyan. Novembertől márciusig konkrétan semmit. És nincs különleges anyagcserém, és nem szenvedek pajzsmirigy-túlműködésben sem. Csak számolom a kalóriát, mióta az eszemet tudom. Szelet tortát bevágok? Tudom, hogy 300-400 kalória minimum, tehát aznap lájtosabb lesz a vacsi.
    Ennyi a nagy titok, csak erről nem lehet posztot meg könyvet írni, mert két mondat az egész.

  7. blogszerkesztő szerint:

    @Advanced Flight: Ha figyelmesen elolvasod a cikk elejét írtam, hogy a süti és csoki elhagyása az ELSŐ lépés, ahhoz hogy elkezd a diétát. Ha figyelmesen elolvasod a cikk közepét, írtam, hogy aki nem akar elhízni az csak korlátozott mennyiségben ehet sütit és csokit. Az édesszájúság függőség, amihez más praktikák is kellenek. Nem lehet mindenről írni egy posztban, mert akkor írhatnék egy könyvet is már.

  8. Bafana szerint:

    A mozgás fontosságáról egy adalék, igaz, ez kicsit a másik véglet. Michael Phelps úszó. 12 000 cal/nap az adagja.
    Reggelire rendszerint elfogyaszt három sült tojásos szendvicset, három csokoládés palacsintát, egy öt tojásból készült omlettet, három cukorral bevont péksüteményt és egy tál kukoricakását.t.
    Délben a bajnok fél kilogramm főtt tésztát eszik, amit két hatalmas sonkás-sajtos és majonézes szendvics követ, hozzá pedig több liter energiaitalt iszik meg.
    Vacsorára általában szintén megeszik fél kilogramm főtt tésztát, hozzá egy egész pizzát, amit végül ismét energiaitallal öblít le.
    Mellesleg naponta leúszik több kilométert.
    Vagyis adott a recept: uszodabérlet, naponta (fokozatosan növelve a távot) leúszni egy ezrest (kb. fél óra). Aztán felöltözni, hajat szárítani és lehet enni kolbászos szalonnás hagymás tojást friss csokitortával. Garantált a fogyás.

  9. Kyria szerint:

    @Bafana: Ez egyáltalán nem biztos. Én utáltam a sportot egész életemben, az édességgel meg pont az ellenkezője a viszonyom:). A 172 cm-emhez 18 évesen 55 kilóval érettségiztem és azóta is + vagy – 2 kg a helyzet, attól függően, hogy a hónapnak épp mely szakaszában vagyok (45 éves elmúltam, ma épp 56 kg mutatott a mérleg). Úgyhogy nem mindig számít a mozgás és nem mindig számít a csoki/sütiimádat sem.

  10. Advanced Flight szerint:

    @Bafana: igen, erre írtam, hogy baromság. A fogyashoz sem kell teljesen elhagyni a sütit, mert fölösleges. És az édesszájúsag még nem függőség. Fogalmad sincs arról, hogy mit beszélsz, de ez téged láthatóan nem zavar.

  11. mindenannyi szerint:

    @Bafana: ” Aki nem mozog, az ehet akármit, úgyse fog fogyni” – Ez nem igaz. Előttem le is írták már, hogy miért: mert a bevitt kalóriamennyiség és az elhasznált kalóriamennyiség különbsége dönti el, hogy fogysz vagy hízol. Ennyi. Igen kell a sport, de a fogyás nem ettől függ.

    A poszt viszont csak félig hülyeség. 🙂 A tartós súlyvesztéshez tényleg elengedhetetlen, hogy az ember ne süssün sütiket minden nap, és ne faljon csokit, kell az önuralom és kell, hogy átkattanjon az ember agya arról, hogy mit szeretne, arra, hogy mire van szüksége igazából. Csakhogy aki édesszájú, az találjon az édességek helyett valamit amivel jól érzi magát, és be tudja illeszteni az életébe. Nyilván ez nem cukrászsütemény lesz, de lehet cukormentes cukorka, meg a monstanában divatos “mindenmentes” édességek valamelyike, gyümölcs, stb.
    Egyébként a csoki-szotyi-ropi is beleférhet egy fogyókúrába, csak mondjuk kis mennyiségben és hetente egyszer. Így is lehet.

  12. valogatos szerint:

    Csak a tisztazas kedveert:

    – A BMI index baromsag, nem mond semmit a test osszetetelerol, azoknak valo, akik csak a merleget nezegetik.
    – A mozgas fontos, de a helyes taplalkozas sokkal fontosabb.Futhatsz napi 2 orat es soha nem fogysz le, ha nem figyelsz a kajalasra.
    – Csupan a bevitt kaloriak szamolasa azert nem helyes, mert nem mindegy, hogy az mibol szarmazik. Egyszeru cukorbol es telitett zsirbol(suti), vagy feherjebol es osszetett szenhidratbol(csirke-zab).

    Aki pedig edesszaju es nem par het utan bukja emiatt a dietat, az nem a sutimegvonas miatt nem fogy le, hanem az akaratgyengesege miatt.

    En mindig azt mondom:

    Ha van csodaszer es konnyu a helyes taplalkozas, akkor miert nem szaladgalna jo alaku emberek az utcan/strandon?
    Jo alaku pedig az, aki egyenletesen izmos, alacsony testzsirszazalekkal.

  13. valogatos szerint:

    @Bafana:

    “Vagyis adott a recept: uszodabérlet, naponta (fokozatosan növelve a távot) leúszni egy ezrest (kb. fél óra). Aztán felöltözni, hajat szárítani és lehet enni kolbászos szalonnás hagymás tojást friss csokitortával. Garantált a fogyás.”

    Gondolom ezt csak viccnek szantad.
    A valaha volt talan legnagyobb uszo edzesmunkajaval peldalozni atlagembereknek, aztan azt irni, hogy leuszol napi 1km -t es lehet zabalni….sirok

  14. Pernilla szerint:

    @valogatos: Kar, hogy az egyetlen ertelmes hozzaszolas (a tied) el fog tünni a marhasagok tengereben…

  15. kismoszat (törölt) szerint:

    Akkor en most megyek sutit enni, es nem fogok hizni tole. 😛

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Mit szeretnek a vásárlóink a Diet Maker-ben?
Ezeket mondták:


Közvetlen, nem beszél rébuszokban, és minden dologra gondol, amikor tanácsokat ad.

Könnyen betartható a diéta, azt eszel nagyjából amit szeretsz.

Lényegre törő, nincs mellébeszélés, hasznos, jó tippek.

Sajátos. Új szemszögből közelít.

Új, máshonnan nem ismert információk; egyszerűség; érthetőség.

Fotókkal dokumentált fogyások.
0

Kosár tartalma

 Várj! Ne hagyd itt az ajándékod!

Kérd az INGYENES

27 Diétás Étellistát