Miért ne keress diétás ételeket

Teremy Alex
írta:
testsúlycsökkentő tanácsadó

Valaki megjegyezte, hogy több receptet szeretne látni a blogon. Ez a téma elég gyakori a diétázás körül, így tiszta vizet öntök a pohárba, hogy én, hogy látom ezt. Rengeteg a kajás és diétás blog, magazin cikkek és tv műsorok, amik receptekkel is foglalkoznak. Jobbnál jobb tippeket adnak, annak ki meg akarja reformálni az étkezéseit azáltal, hogy jobb recepteket vagy diétás receptek által főz. Az a helyzet, hogy nem véletlenül nincsenek receptek a blogon, habár még induláskor felraktam egy receptet, de azóta se csináltam többet. Tervben volt több is, de nem láttam sok értelmét. El is fogom mondani miért.

avocado

Ugye, miért olvasnak az emberek diétás blogokat? Vélhetően azért, mert fogyni akarnak és ötleteket gyűjtenek. Nagyon sok a diétás receptekkel foglalkozó oldal, csak az a helyzet ezzel, hogy ilyen receptekkel soha senki nem fog lefogyni. Pont ezért nem csinálok ilyen bejegyzéseket, mert, aki fogyni akar az nem fog pár recepttől egyből karcsú lenni. Ráadásul, ha még vannak is nagyon jó receptjeink, amik alacsony kalóriatartalmúak, alacsony glikémiás indexűek, olcsó beszerezni is őket, akkor se fogunk hosszútávon sikeresen és tartósan fogyni. Azért, mert ott van még sok millió másik étel, amit ugyan úgy enni fogunk, mert nem egy életen át akarunk diétás ételeket enni. Ez a nagy csapda benne, még, ha fogyunk is a diétás ételektől, de nem tudjuk, hogyan étkezzünk helyesen, ha “normális” ételekről van szó, akkor automatikusan jön a jojó és megyünk vissza a kövérség felé.

Egy diéta ne arról szóljon, hogy ki milyen alacsony kalóriás ételt tud csinálni. A célnak az kell lennie, hogy ki tud úgy étkezni, hogy mások nem látják, hogy te diétázol. Tehát lehet úgy étkezni egy nap, hogy többet eszel a másiknál és mégis te fogsz fogyni. Ez a művészet az egészben. Az ügyfeleimnek is azt tanítom, hogy mit szabad ennie és mit nem. Engem nem érdekel, hogy holnap mit fognak enni, addig amíg jól választanak. Senkinek sem mondom meg, hogy mit egyen, csak azt, hogy mit ne egyen, de amit ehet, azt mikor és hogyan eheti. Normál esetben, aki helyesen akar diétázni, az azt fog enni, amit máskor is szokott csak most már okosabban. Logikát kell vinni az étkezésekbe, nem pedig sanyargatni magunkat. Aki nem élvezi a diétát, az minden bizonnyal rosszul eszik.

 vacsora

Aki eddig állandóan diétás receptek után nézett, mert attól várt csodát, azoknak üzenem, hogy soha nem fogsz lefogyni. Mondok egy nagyon jó diétás ételt, amihez nem kell órákat bújni az internetet és a könyveket. Leves. Igen, aki levest eszik naponta legyen az bármilyen az már tett az egészségéért valamit. Nem véletlenül készítek egy cikk sorozat az ételekről, amiket enni szoktunk. Nem receptek kellenek, hanem hagyományos kaják, amik tesznek a fogyásunkért. Aki meg ügyesen csinálja annak nem kell elhagynia a kenyeret, krumplit, rizst, cukrot, lisztet, hogy csak a legnépszerűbbeket mondjam.

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Miért ne keress diétás ételeket
Kategória: Diéta, Fogyókúra

3 hozzászólás a(z) “Miért ne keress diétás ételeket” bejegyzéshez

  1. JuliBobi//WheyHoLetsGo szerint:

    Ne haragudj, de egyáltalán nem értek Veled egyet. Az, hogy valaki diétás recepteket keresgél, egyáltalán nem jelenti azt, hogy amúgy mellette szarul étkezik. Ez mégis miből jön? Az fel sem merül, hogy esetleg azért keres ilyen recepteket, mert alapból egészséges életmódot követ? Persze, vannak olyanok – nem is kevesen -, akik össze-vissza esznek, aztán belenéznek a tükörbe, meglátják, hogy dagadtak, és gyorsan sütnek egy zsírszegény, szénhidrátcsökkentett sütit, amiből betolnak fél tepsivel, és akkor egy napra nyugodt a lelkiismeretük, másnaptól meg folytatják a szokásos életüket. De itt a másik ember, pl. én, aki az esetek 95% százalékában okosan, egészségesen étkezik. Jól főzök, elég nagy rutinom van, így szinte bármilyen ételt kapásból átalakítok úgy, hogy az egészséges, sőt fogyást elősegítő legyen, talán más észre sem veszi, hogy diétás. Mégis szívesen keresgélek mások diétás receptjei között. Egyszerűen azért, mert néha kellenek az új ötletek, hogy változatos ételeket tudjak készíteni.
    Aki kezdő diétázó, ne adj Isten kezdő szakács, annak nagyon nagy segítség lehet egy diétás recept, mert önmagától nehogy egészségesen főzni, de még főzni sem tud.
    A másik amivel nem értek egyet, ez a leves dolog. Milyen leves? Vegyünk egy zöldséglevest. A kalóriatartalma alacsony (feltéve, ha a szakács nem nyom alá két kanál kókuszsírt, mert az jó alapanyag), valószínű fogyni is fog, aki főleg ezt eszi, de hogyan? Hol van benne a fehérje, milyen lesz annak a fogyásnak az eredménye? Kilókban lehet, hogy jó, de látványban biztos nem…
    Persze lehet olyan levest is csinálni, ami jó arányban tartalmazza a makronutrienseket, minden téren kielégítő. De ehhez azért egyeseknek biztos jól jönne egy recept. Éppen ezért én olyan recepteket posztolok, amikhez megadom az adagok kalória-, szénhidrát-, fehérje- és zsírtartalmát. Klassz dolog, ha találsz egy süti receptet, amit megcsinálsz, és három napra megvan a kiegyensúlyozott, finom és egészséges reggelid, amitől ráadásul fogyni is fogsz, ha mellette a többi étkezésedre is hasonlóan odafigyelsz. Eddigi tapasztalataim alapján nagyon sok ember van, akinek fogalma nincs, hogyan kezdjen bele a diétába, egyáltalán milyen alapanyagokkal, hogyan dolgozzon. Meglát egy kaját, és megtippelni sem tudja, hogy mennyi szénhidrát vagy zsír lehet benne. Lehet, hogy egy férfit kielégít a reggeli zab almával, fehérjeporral, aztán a nap hátralévő részében a csirkemell+rizs+brokkoli, de egy nőnél ez egyenes út a bukáshoz.

  2. Guadalupei Szűz szerint:

    Keress, felszólítómódban két s-sel!!!

  3. Miumiu szerint:

    Szintén nem értek egyet, főleg hogy a blogod minden ötödik bejegyzésében leírod, hogy mennyire fontos az, hogy az ember főzzön magának, mert úgy tudja egyedül számon tartani, hogy mit eszik. Aki pedig elhatározza, hogy főzni fog az egy idő után oda is eljut hogy változatos ételeket szeretne a rendelkezésre álló alapanyagokból. Egyébként ha csiálok egy lebbencs levest szalonnával, kolbásszal és jó sok tésztával az nem lesz se nem diétás se nem egészséges étel, hiába leves.
    Butaság azt tanácsolni mindenkinek, hogy lehet hagyományos ételeket enni. Mert van akinek nem…
    Én évek óta nem eszem fehér kenyeret, krumplit, rizst és “rendes” cukrot, ez konkrétan arra “elég” hogy ne hízzak, mert sportolni veleszületett betegség miatt nem tudok emellett ülőmunkát végzek, így nem mozgom le a bevitt kalóriákat. Ha elkezdenék hagyományos ételeket enni vagy elkezdenék rohamtempóban hízni, vagy annyira keveset szabdna ennem, hogy kevesebb kalóriát vigyek be, mint amit felhasználok, hogy egész nap kopogna a szemem az éhségtől. És akkor az enyém csak egy eset volt azok közül ahol a “mindent lehet enni” nem járható út.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Mit szeretnek a vásárlóink a Diet Maker-ben?
Ezeket mondták:


Közvetlen, nem beszél rébuszokban, és minden dologra gondol, amikor tanácsokat ad.

Könnyen betartható a diéta, azt eszel nagyjából amit szeretsz.

Lényegre törő, nincs mellébeszélés, hasznos, jó tippek.

Sajátos. Új szemszögből közelít.

Új, máshonnan nem ismert információk; egyszerűség; érthetőség.

Fotókkal dokumentált fogyások.
0

Your Cart

 Várj! Ne hagyd itt az ajándékod!

Kérd az INGYENES

27 Diétás Étellistát