Bejelentkezés

Miért hízunk fogyás után?

Teremy Alex írta:

Országunk több, mint 60%-a túlsúlyos, minél jobban idősödünk, annál jobban hízunk, ami magával hozza a rengeteg fogyási kísérleteket. A legtöbben 2 hét alatt akarnak lefogyni és amikor hirtelen nagyon motiváltak lesznek, keresnek valami “jó” diétát, ami a legtöbb eredményt garantálja nekik. De persze, alig egy hétig bírják, mert ezen diéták többség sanyargatással jár és valójában, nemhogy nem fogynánk tőle, hanem még hízunk is hosszútávon. Őket hívom én hobbi diétázóknak.

hízás fogyás után

A hobbi diétázók jellemzője, hogy csak pár napig vagy pár hétig tudják betartani a diéta szabályait és utána vagy bele tőrödnek, hogy ők sosem lesznek újra vékonyak vagy mennek a következő sanyargató diétára, amit megint csak pár napig tudnak betartani. Őszintén szólva még mindig jobb, ha abbahagyjuk a sanyargató diétákat, mintha tovább folytatnánk. Furcsán fog hangzani, de a legrosszabb az, ha fogyunk is tőle. Elég sok rossz diéta van a piacon, így mindenki gondoljon arra, amelyiket ő kipróbált és nem jött be. Tehát, ha olyan diétával fogyunk, – vagyis a mérleg kevesebbet mutat -, amitől a falra mászunk, akkor sajnos olyan tévhitet fog kelteni bennünk, hogy ez a fogyás örökre szól és működni látszik. Ezért sokan folytatják is, amíg el nem érik a céljukat vagy amíg elég kitartóak.

hízás fogyás után

Itt kezdődik azonban a baj, mert “jó, oké visszaállok a normális étkezésemre, mert már lefogytam”, gondolják sokan és mikor tényleg visszaállunk a testünk hirtelen kap egy sokkot. Az elmúlt időszakban csak sínylődött a testünk, azonban most újra királyi étkezésekben részesülhet. A továbbiakban úgy fog gondolkodni a szervezetünk, hogy: “végre újra van kaja, gyorsan elraktározok mindent, amíg lehet és amit lehet, hogyha ez a hülye megint sanyargatnak, akkor legyen miből fedeznem azt az időszakot is”.

hízás fogyás után

Csodák csodájára, a fogyásunk után beindul a hízás. Újra rajta vagyunk a kövérséghez vezető úton, ha szerencsénk van, akkor még kövérebbek lehetünk, mint voltunk. Persze van, aki gyorsan észbe kap és látja, hogy egyre többet mutat a mérleg. Ilyenkor indul be az ördögi kör, mert újra elkezdi a diétát, amit annyira utált és még lehet fogyni is sikerül megint, de ugye, mivel az emberek legalább 90%-a nem tudja, hogyan kell abbahagyni helyesen egy diétát, így újra meg újra fogyás és hízás ciklusába fog kerülni és már a levegőtől is hízni fog, ahogy egyesek mondják.

hízás fogyás után

Aztán ott van az izom vesztés kockázata is. Vegyünk egy példát, 80 kiló vagyunk és fogyni akarunk diétával. Sportra vagy időnk vagy pénzünk nincs. Gyorsan leszögezem, hogy pénz nem kell hozzá és időből, se kell napi 10-20 percnél több. Tehát csak az étkezésünkön változtatnánk, de a legtöbben ezt is drasztikusan teszik, amit a neten találtak. Tegyük fel sikerül is lefogynunk 60 kilóra. Azt mondjuk magunknak, hogy ez már egy jó súly, ettől se több se kevesebb nem kell, azonban, ilyenkor nem csak zsírból, hanem izomból is fogyni fogunk, azaz gyengébbek leszünk. Mivel ez lassan megy végbe, így valószínű fel se fog tűnni. Amikor visszaállnánk a normális étkezésünkre, után egyből már következik is a jojó és utána már csak tiszta zsírt fogunk magunkra pakolni vagyis, ha sikerülne újra 80 kiló lenni, ami sokaknak sikerül, úgy valójában még zsírosabbak is leszünk, mint a fogyásunk elején voltunk. Tehát a fogyással együtt jár az izomzat csökkenése, de a hízással, már nem fogunk újra izmosodni. Ezért, ha valaki állandóan a fogyás és hízás ciklusában van, akkor bizony egyre jobban elzsírosodik a teste, anélkül, hogy észrevenné.

hízás fogyás után

Erre egy megoldás van értelemszerűen, a sport vagy testedzés a diéta mellett. A legegyszerűbb megoldás, hogy hetente minimum egyszer az egész testet át kell mozgatni erősítő edzésekkel, hogy visszapótoljuk az izomzatunkat. Persze ezen edzéseknek keménynek kell lenniük, hogy értelmét is nyerje a fáradozásunk. Rengeteg videót és edzéstervet lehet találni a neten, ami segít ennek az hibának a kijavítására. Nincs csodaszer, nincs olyan kapszula, amitől zabálás mellett le lehet fogyni. Még ha a gyógyszer gyártók ki is tudnának fejleszteni olyan gyógyszert, ami örökre segít a fogyásban, akkor se fogják megtenni, mert a kamu diétákban rengeteg pénz van. Nekik jobb, ha állandóan megveszed a csodapirulát és reménykedsz a legjobbakban. Senki nem fog helyetted lefogyni, ezt ne feledd.

Kezdőknek

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Miért hízunk fogyás után?
Kategória: Diéta, Fogyókúra

6 hozzászólás a(z) “Miért hízunk fogyás után?” bejegyzéshez

  1. SpockCooper szerint:

    Utálom a diétás női magazinokat. Egy ideig sokat olvastam őket, tele vannak butaságokkal. Pl a címlapon: fogyj 4 kilót 5 nap alatt. A legtömörebb tanácsom, hogy menjen el az ember egy személyi edzőhöz és kérjen étrendet meg másodsorban edzéstervet. Nehéz hiteles forrást találni a diétákról az interneten, ahol nem akarnak eladni neked valami csodaszert.

  2. Boka1 szerint:

    A hízás és egyéb raktározás egyik oka a sóhiány. Sajnos konyhasót is csak kevés helyen lehet kapni. Csak sportolástól és diétától nem fogy az ember. Ellenben hajhullás, fogvesztés, izületi probléma lehet belőle. Nőknél még átmeneti terméketlenség is. Mondjuk ezekre fel lehet írni gyógyszereket, amiért wellness üdülést kap a doki. Tehát jó .

  3. midnight coder szerint:

    Igazából a fogyókúra a sokk. Utána a szervezet megpróbál visszaállnia a normál, a gének és a kor által meghatározott állapotába. Ezt sok-sok erőfeszítéssel, folyamatos szenvedéssel ideig-óráig persze lehet módosítani, de ha valaki ezt nem főállásban csinálja akkor előbb-utóbb rámegy az élete arra hogy minden ebéd ellenség mert olyan kaját kell enned ami számodra undorító, az amúgy is elég kevés szabadidőd jó részét pedig gályázásra kell fordítanod. Aztán előbb-utóbb szembejön pár dolog ami lényegesebb ennél, és vége a fitnesszéletnek. Vagy nem, de akkor 80 évesen visszatekintve azt fogod látni, hogy jó sokat éltél, de minek ?

  4. csőcsere szerint:

    10 kg-ot adtam le 9 hónap alatt, 76-ról 66-ra, a párom 25-öt 2 év alatt, 125-ről 100-ra. A titok nyitja? Nem fogyókúrázunk. Nem diétázunk. Ezeket a szavakat el lehet felejteni, mert csak a sikertelenségre, a kudarcra, a szenvedésre emlékeztetnek.
    Életmódot váltottunk. Naponta egy óra séta, ez 80 évesen is tartható lesz, ráadásul élvezzük is. Nyáron úszás is befigyel, hetente egyszer.
    Minőségi élelmiszerekre váltottunk a mennyiségről, hetente legalább egyszer lazaz, pisztráng. Krumpli helyett édeskrumpli. Köretet nagyon ritkán eszünk, helyette hússal és hallal lakunk jól. A kenyeret fokozatosan, fél ev alatt lecsökkentettük havi 2-3 alkalomra, most már csak nagyon ritkán kívánunk bármit, amiben liszt van.
    A cukrot hétvégére tartogatjuk, akkor viszont lehet, szombatonként vasárnaponként sütít, tortát is eszünk. Az üdítőkről már nagyon régen leszoktunk, vizet, teát, kávet, bort iszunk.
    Reggelire normális adagot eszünk, ebédre is, vacsorára nagyon könnyűt. Könnyű betartani, mert ha olykor kicsit éhesnek is érzem magam este, tudom, másnap reggel nagyon finom reggeli vár.

    Életmódot váltottunk, olyan életmódra álltunk rá nagyon lassan és fokozatosan, amit életünk végéig be tudunk tartani. Így lassan elkezdtek lefele vándorolni a kilók és folyamatosan mennek le, átlagban havonta 1. Karácsonykor feljött egy kiló, ami január végére le is ment.
    Én még 6 kilót akarok leadni, 60-ig akarok lemenni, párom még 10-et, 90-ig. Nekem ez kb év vége, párom még kb másfél két évvel számol. Utána meg ugyanezt az életmódot folytatjuk tovább.

  5. Sword szerint:

    Basszus én ezt nem is értem. Mi ezen olyan nagyon bonyolult? Sz@r kajákat eszem , rendszertelenül -> dagadt vagyok. Áttérek a normális kajára és a diétás étrendre -> elkezdek fogyni (esetleg még mozgok is).
    Visszatérek a sz@r étrendre -> megint dagadt vagyok. Hát ehhez óriási logika kell, hogy vajon miért történhet így. Nem fogyókúrázni kell, hanem ki kell alakítani egy normális diétás étrendet, amit fenn kell tartani. Nemcsak addig, amig lefogyok, hanem ezt az étrendet kell folytatni és kész. Ha akarnának gondolkodni az emberek, akkor nem élne meg ez a sok kamu fogyókúrás cuccot forgalmazó cég, kevesebb lenne a túlsúlyos ember és úgy általánosságban egészségesebbek lennék, ha tisztában lennénk a testünk működésével.

  6. Kuoni pásztor szerint:

    Ami kimaradt a posztbol hogy a diéta nem egyenlő az életmódváltással. Sokan abba a hitbe ringatjak magukat, hogy az a diéta amit csinálnak hosszú ideig tartható. Hát szólok hogy nem. Amit fentebb írt egy kollega hosszaszolo, abban van ráció. Lehet utánozni őket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Mit szeretnek a vásárlóink a Diet Maker-ben?
Ezeket mondták:


Közvetlen, nem beszél rébuszokban, és minden dologra gondol, amikor tanácsokat ad.

Könnyen betartható a diéta, azt eszel nagyjából amit szeretsz.

Lényegre törő, nincs mellébeszélés, hasznos, jó tippek.

Sajátos. Új szemszögből közelít.

Új, máshonnan nem ismert információk; egyszerűség; érthetőség.

Fotókkal dokumentált fogyások.
0

Kosár tartalma

 Várj! Ne hagyd itt az ajándékod!

Kérd az INGYENES

27 Diétás Étellistát