Bejelentkezés

Mediterrán diéta előnyei és hátrányai

Teremy Alex
írta:
testsúlycsökkentő tanácsadó

A mediterrán diéta nagyszerű lehet, ha nagy súlyfelesleged van, de a fogyásra nincs garancia. Sok múlik azon, hogy mellette még mit csinálsz, hiszen általában mediterrán diéta nélkül is 90%-ban helyes étkezünk, de van egy 10%, amivel mindent elrontunk.


Mediterrán diéta

Mediterrán diéta előnyei

A mediterrán diéta nagy előnye, hogy nem egy hagyományos diétát próbál rád erőltetni, hanem egy életmódot. Vagyis olyan ételeket, kell enned túlnyomó részben, amiket a mediterrán térségekben esznek. Ezek az ételek pedig nagyon jó alapanyagokból állnak. Sok a fehérje a tengeri állatok miatt, és sok gyümölcsöt és zöldséget ajánl, ami fogyásnál elengedhetetlen. A célja az, hogy valódi ételeket egyél, amik nincsenek feldolgozva.

Mediterrán diéta hátrányai

Igazából elég nehéz találni kivetnivalót a mediterrán diétában, hiszen jó alapokra épít. A gond leginkább ott kezdődik, hogy nincs rendszer a diétában, tehát megadja, hogy mit ehetsz, de mikor, mennyit, és mit mivel már nem. Maga az életmód jó, de nincs garancia a fogyásra. Például jó alapanyagból is lehet rossz ételt csinálni. Hiába adjuk meg, hogy milyen alapanyagot lehet enni, abból neked valamilyen ételt kell csinálni, és ha nem ismered a fogyáshoz szükséges egyéb tudást, akkor vakon fogod csinálni a mediterrán diétát és életmódját.

Le lehet fogyni a mediterrán diétával?

Igen, de nincs garancia rá, hogy sikerülni fog. Leginkább azon fog múlni, hogy hány kiló felesleged van. Minél több annál könnyebb lesz fogyni. Illetve azon is múlik, hogy mennyit tartod meg mellette a régi étkezési szokásaidat, hiszen vélhetően azért híztál el.

Ha esetleg nem ismernéd a mediterrán étrend szabályait, akkor itt olvashatod el:

A mediterrán diéta leírása és 8 aranyszabálya:

  1. A diéta alapja gyümölcsök, zöldségek, gabonafélék, főtt tészta, rizs, bab, dió és krumpli bőséges fogyasztása.
  2. Az évszaknak megfelelő friss élelmiszereket részesíti előnyben. Törekedjünk arra, hogy mindig az idénynek megfelelő zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk, mert azokban kevesebb vegyszermaradványt, és sokkal több vitamin található.
  3. Az ételek elkészítéséhez minden egyéb zsiradékot mellőzni kell, helyette olívaolajjal kell használni.
  4. A napi mediterrán étrendbe – mérsékelt mennyiségben – építsük be a zsírszegény joghurtot és sajtot.
  5. Vörös húsok helyett hetente kétszer hal és egyszer szárnyas, illetve legfeljebb négy tojás fogyasztása ajánlott. Ám a vörös hús kedvelőinek sem kell teljes mértékben lemondani kedvencükről, csupán havonta néhány alkalommal ajánlatos 340-450 gramm mennyiséget fogyasztani.
  6. Az elfogyasztott zsír az összenergia 25-35 százaléka legyen (ebből a telített zsír ne legyen több 7-8 százaléknál).
  7. A napi desszert elsősorban friss gyümölcs legyen; egyéb édességek (csoki, sütemény, stb.) csak hetente 1-2 alkalommal megengedett.
  8. Mérsékelt mennyiségben ajánlott étkezés közben vörösbor fogyasztása: a férfiaknak napi 1-2 pohár, a nőknek 1 pohár javasolt, de ez természetesen nem kötelező.

A mediterrán diéta alatt nemcsak finom és egészséges ételeket fogyaszthatunk, hanem zsírpárna is lassan, de biztosan kezd eltűnni testünkről.

Forrás: vital.hu

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Mediterrán diéta előnyei és hátrányai
Kategória: Diéták

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Mit szeretnek a vásárlóink a Diet Maker-ben?
Ezeket mondták:


Közvetlen, nem beszél rébuszokban, és minden dologra gondol, amikor tanácsokat ad.

Könnyen betartható a diéta, azt eszel nagyjából amit szeretsz.

Lényegre törő, nincs mellébeszélés, hasznos, jó tippek.

Sajátos. Új szemszögből közelít.

Új, máshonnan nem ismert információk; egyszerűség; érthetőség.

Fotókkal dokumentált fogyások.
0

Kosár tartalma

 Várj! Ne hagyd itt az ajándékod!

Kérd az INGYENES

27 Diétás Étellistát