Bejelentkezés

Dukán diéta előnyei és hátrányai

Teremy Alex írta:

Egy régi poszt sorozatot folytatok, ami arról szól, hogy már meglévő népszerű diétákat vesézek ki, hogy miért jó vagy éppen sokszor miért rossz. Korábban a Káposztaleves diétával és a 90 napos diétával foglalkoztam, de most a Dukán diéta módszerével ismerkedhettek meg. Lentebb elolvashatják, hogy miről is szól ez a diéta és piros színnel fogok beleírni oda, ahol valami megjegyzésem van a témával kapcsolatban. Zölddel pedig összegzem a szakaszokat. Így sokkal jobban átláthatóbb lesz.


dukán diéta

Fekete színnel a Dukán diéta hivatalos módszere.
Pirossal az én kommentem az adott mondathoz.
Zölddel az én összegző kommentem az adott szakaszhoz.

Támadási szakaszra fel! Ennek időtartama egyénektől és a kívánt súlyvesztés mértékétől függően 2-10 nap között mozog. Ebben az időszakban korlátlan hús- és halfogyasztás engedélyezett, és emellett zsírszegény tejtermékek. Emellett napi két liter víz(Ez csak egy átlag, minél kövérebb és magasabb vagy annál több vízre van szükséged, egy 200 kilós embernek napi 8 liter vízre is szüksége lehet, mint pl. Dénesnek.) és másfél evőkanál zabkorpa fogyasztása(Miért olyan fontos zabkorpát enni, és, ha nem szeretem?) szükséges, és legalább 20 perc vagy fél óra séta, de még jobb, ha speciális intenzív mozgást végzel, mondjuk lépcsőzést. Ebben az időszakban tilos az olajos, vajas étel(Ezt még megértem.), és még a zöldségek is(De ennek, mi értelme van, legnagyobb baromság, amit hallottam.). A legjobb, ha tisztán csak fehérjét fogyasztasz.(Kíváncsi lennék, hány ember fog szédülni vagy hánynak fog fájni a feje emiatt.) A következő ételek fogyasztása megengedett a Dukán diéta ebben az időszakban, minden mást pedig ki kell zárni az étrendből:

  1. Sovány marha-, borjú- vagy nyúlhús, kivéve disznó- és bárányhús. Ezeket a húsokat érdemes grillezve, sütve vagy főzve fogyasztani, de az elkészítésnél ne használjunk se tejszínt, vajat vagy olajat.
  2. Pulyka vagy csirke hús, de a bőrt távolítsuk el róla!
  3. Alacsony zsírtartalmú sonka, de itt is távolítsuk el a héját/bőrét.
  4. Szárított marhahús (bresaola).
  5. Marhamáj vagy csirkemáj.
  6. Mindenféle hal: fehér, olajos, friss, fagyasztott, szárított, füstölt vagy konzerv.
  7. Mindenféle kagyló
  8. Maximum két tojás egy nap. A tojásfehérje mindenféle tiltás nélkül fogyasztható bármikor.
  9. Sovány, zsírmentes tejtermékek: sovány joghurt, túró, tej. Natúr és ízesített joghurtok (kókuszos, vaníliás, citromos) bármikor ehetők, a gyümölcspürét tartalmazó joghurtokból viszont csak maximum kettőt együnk meg naponta.(A legjobb, ha natúr joghurtot eszel és, ha ízesíteni akarod, akkor rakj bele gyümölcsöt, ennyi.)
  10. Édesítőszerek, ecet, szárított és zöld fűszerek, fokhagyma, hagyma, uborka, citromlé, mustár, só (mértékkel), cukormentes natúr ketchup(Mindegyik ketchup jó, mert a súly/kalória érteke 1) és cukormentes rágógumi is belefér a támadó szakasz étrendjébe, de más nem nagyon.

Összességében nem csodálnám, hogyha pár nap után feladnád a Dukán diétát, mert olyan rosszul leszel, ha nem eszel szénhidrátot, hogy ajaj. A zöldség megvonás pedig hatalmas baromság, ha kizársz bizonyos ételfajtákat, akkor hiánybetegség alakulhat ki.

dukán diéta

Lépj át a Dukán diéta hosszabb pár hónapos bevezető, vitorlázó szakaszba! Az eddigi hússal teli protein napokat ezt követően korlátlanul lehet kombinálni zöldségekkel és gyümölcsökkel „felhígított” napokkal. Tehát heti 3 nap továbbra is csak húst egyél(Erről már tudjátok a véleményem.), majd a többi 4 napon fogyassz hozzá salátákat is bátran.(A saláta már szénhidrát, de olyan kevés, hogy nem sokra mész vele.) Ezeket a zöldségeket fogyaszthatod: paradicsom, spárga, saláta, spenót, uborka, tojásgyümölcs, paprika, sárgarépa, cékla, retek, káposzta, zeller, cikória, gomba. További tudnivalók ebben a szakaszban:

  1. A két evőkanál zabkorpa viszont ezután is elengedhetetlen minden nap.(Mert mi lesz, ha nem eszek? Ennek továbbra sincs semmi értelme, de nem azt mondom, hogy nem lenne jó, csak különösebb hatása nem lesz. Tehát nincs értelme direktbe enni, azért edd, mert szereted és kész.)
  2. Ebben a szakaszban növelni kell a mozgás hosszát és intenzitását is, például ha eddig csak sétáltál, most már mindenképp meg kell másznod azokat a lépcsőfokokat!
  3. Ez a szakasz több szempontból is kritikus lehet a fogyókúrában, mivel a zöldségfogyasztástól, lehet, hogy visszaszedsz egy kicsit a leadott súlyból, ami idővel újra lemegy majd, csak lassabban, mint az első támadó időszakban.(Tudták még fokozni a hülyeséget.)
  4. A Dukán diéta ezen időszaka addig tart, amíg el nem éred a kívánt súlyvesztést. Tehát, ha már tökéletesen elégedett vagy az alakoddal, akkor eljött az idő a megerősítő szakaszhoz!

Zöldségtől nem lehet hízni, ha így értette a szerző. Azonban, ha úgy, hogy a mérleg többet mutatna, akkor az csak a felhalmozott víztől lesz, ami pár nap múlva tényleg lemegy, de ez nem csak emiatt lehet, hanem bármikor az életed során. A súlyod mindig fel-le ciklust fog követni, sőt, ha keményen edzel, akkor még plusz vizet fogsz raktározni, amivel még több leszel. Meg kell tanulnunk kezelni a mérleget, mert nagyon könnyen tévútra vezethet minket.

dukán diéta

Üdv a Dukán diéta megerősítő szakaszában! Ebből tíz nap szükséges minden egyes elvesztett kiló után, tehát ha 15 kg-ot fogytál 10*15, azaz 150 napra lesz szükséged. Ekkor már korlátlan protein és saláta vagy zöldség megengedett a menüben(Köszi), valamint egy darab gyümölcs naponta, illetve két szelet kenyér, sajt és akár még olyan nehéz ételek is mint például a tészta, de persze csak mértékkel! Sőt, heti kétszer ünnepi „bűnözésre” is van lehetőség bűntudat nélkül. Ez lehet akár csokoládé, vaj, kenyér vagy bármi más, amit megkívánsz. Természetesen a zabkorpáról ebben a szakaszban sem felejtkezhetsz meg(Isten ments), a napi adag 2,5 evőkanál, és az edzést sem hanyagolhatod. A Dukán diéta ezen szakaszának a legfőbb célja a jojó-effektus kiküszöbölése, ezért a nem túl szigorú szabályokat minden körülmények között be kell tartani:

  1. Egy gyümölcsöt lehet enni egy nap(Ez hülyeség, annyit egyél amennyit szeretnél, de számolj úgy, hogy egy gyümölcs egy órás étkezés, tehát egy órát várni kell a következő étkezésig.), de kerüljük a magas cukortartalmú banánt, szőlőt, cseresznyét(Nyugodtan egyél bármilyen friss gyümölcsöt.), szárított gyümölcsöket, magas olajtartalmú diókat!
  2. Két szelet teljes kiőrlésű kenyeret fogyaszthatsz, amiket alacsony zsírtartalmú vajjal szabad csak megkenni!
  3. Egy adag (40 gramm) kemény sajt ajánlott, de kerüld a penészes sajtokat, lágy sajtokat, kecskesajtot!
  4. A megerősítő szakasz első felében egy adag kemény ételt ehetsz hetente(Nyilván minél hígabb egy étel annál jobb, de nem kell ezt így lekorlátozni, célszerű inkább, naponta egyszer levest vagy főzeléket enni és a többi szabad a gazda.), a második szakaszban ezt felemelheted két adagra. A kemény étel egy adagja lehet például 225 gramm tészta, tejszín nélküli paradicsomos szósszal, olaj nélkül készítve. Más ötletek: 225 gramm kuszkusz/polenta olaj és vaj nélkül, lencse, bab, borsó, barnarizs, alkalmanként vaj nélküli krumpli.(Mivel a krumplipürében vaj van, így nyugodtan rakj most is bele.)
  5. A húsrepertoárt kiegészítheted bármely mennyiségű báránnyal, sült disznóhússal, sonkával, természetesen a „kövér” részektől megszabadítva. Egyszer vagy kétszer hetente(Vagy mindennap akár?).
  6. Hetente egyszer iktass be egy ünnepi ételt a megerősítő szakasz első felében, két ünnepi ételt hetente a megerősítő szakasz második felében. Az ünnepi étel bármi lehet, amit a szigorúbb, súlyeltávolító szakaszban hiányoltál!(Adunk egy kiskaput az a fogyózónak és rendszerint mindenki túl eszi magát.)

Leginkább a bűnözésre szeretnék kitérni. 20-30 kilós felesleg általában, azért jön össze, mert egyszer vagy kétszer a nap folyamán rosszul döntünk. 20-30 kiló feletti zsírtömeget csak túlzott sütemény evéssel lehet elérni és fenntartani. Nincs más út, de persze ebbe beletartoznak a torták, péksütemények, kekszek, csokik és hasonló magas cukortartalmú ételek. Azzal, hogy megengedjük, hogy hetente egyszer egyél, amit akarsz, akkor mit fog enni? Amitől alapból elhízott, mert ugye az hiányzik a legjobb. Mi erre a megoldás? Amit én már ezerszer elmondtam, hogy meg kell tanulnunk, hogy mit eszünk. Vagyis, ha te tudod, hogy abban a süteményben mennyi a kalória, akkor tudni fogod, hogy mikor eheted és mennyi időre elég vagyis mikor ehetsz újra. Ha ezt tudod, akkor onnantól kezdve nem beszélhetünk bűnözésről, amikor süteményt eszel, hanem tudatos táplálkozásról.

Még mielőtt azon gondolkoznál, hogy akkor vegyünk és együnk kalória szegény süteményeket, elárulom, hogy azok se jók. Jó persze egy fokkal jobb, de attól még sütemény. Persze a Dukan diéta kitalálója is tudja, hogy a sütemény az Úr az embereknél, így van saját márkás süteménye is, mert az a “tuti”, de ugyan úgy elhízol tőle, ha a régi szokásodat követed.

A Dukán diéta legfontosabb szakasza az egész életen át tartó stabilizáló időszak, amely segít megtartani az elért eredményt, és kiegyensúlyozottá válni hátralevő életedre. Ez viszont már nem fog gondot okozni, mert szinte mindent ehetsz korlátlanul bármikor bár szabály betartása mellett:

  1. Minden csütörtökön csak fehérjéket fogyaszthatsz életed végégig.(Anyám borogass.) Ez a protein nap, ami egy héten egyszer elengedhetetlen, és amikor még a zöldségek sem férnek bele a menübe.
  2. Három evőkanál zabkorpa elfogyasztása minden nap!(Mert még a végén elhízok, ha nem eszek. Lehet valaki sokat fizet, hogy ezt reklámozzák?)
  3. Soha ne hagyd el az életedből a testmozgást, mert az nem csak karcsúbbá de egészségesebbé és energiával telivé is tesz a mindennapjaidban!

Mindenkinek meg van a véleménye a fogyásról és a súlytartásról. Nekem is a Dukán diétáról. Valóban lehet mindent enni, nyilván a rosszabbakat mértékkel és akkor nem lesz semmi gond. Ennek a csak fehérje napnak semmi értelme sincs. Csakis a kiegyensúlyozott táplálkozást tudom ajánlani vagyis együnk mindent, amit megkívánunk és szerettünk.

Ezek már a saját szavaim. Azt kell, hogy mondjam nagyon sok dicséretet hallottam a Dukan diétáról és valóban vannak pozitív meglátásai, de sok a felesleges és félre vezető szabály. Elolvasni is fárasztó, nemhogy betartani minden szabályt. Láthattátok, hogy miknek kell megfelelni.

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Dukán diéta előnyei és hátrányai
Kategória: Fogyókúrák

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Mit szeretnek a vásárlóink a Diet Maker-ben?
Ezeket mondták:


Közvetlen, nem beszél rébuszokban, és minden dologra gondol, amikor tanácsokat ad.

Könnyen betartható a diéta, azt eszel nagyjából amit szeretsz.

Lényegre törő, nincs mellébeszélés, hasznos, jó tippek.

Sajátos. Új szemszögből közelít.

Új, máshonnan nem ismert információk; egyszerűség; érthetőség.

Fotókkal dokumentált fogyások.
0

Kosár tartalma

 Várj! Ne hagyd itt az ajándékod!

Kérd az INGYENES

27 Diétás Étellistát