Bejelentkezés

Dukan diéta előnyei és hátrányai

Teremy Alex
írta:
testsúlycsökkentő tanácsadó

A dukan diéta alatt garantált az éhezés főleg a szénhidrátmentes napokon, de vajon le lehet vele fogyni? Itt vannak az előnyei és hátrányai:


Dukan diéta

Dukan diéta előnyei

Nagyon tetszik a dukan diétában, hogy egy rendszer add, ami mentél lehet haladni. Pontosan leírja, hogy melyik szakaszban mit kell csinálni, ami ritka a divatdiéták között. Nagyon sok jó minőségű ételt lehet enni, így biztos nem lesz egyhangú a diéta. Nem ígér gyors fogyást, ami szintén ritka manapság.

Dukan diéta hátrányai

  • A dukan diéta egyes napokon tilt minden szénhidrát fogyasztást, amitől nem csodálnám, ha pár nap után feladnád a rosszulléttől.
  • Emellett a zöldséget is meg kell vonnod az első szakaszban, ami hatalmas baromság, de mivel az is szénhidrát, így muszáj.
  • A bűnöző napok diéta divatba jöttek, de ez is inkább hátráltatni fogja a fogyásod, mint segítené. Ennek az az, hogyha egyszer bűnözöl, akkor többször is fogsz, többet, mint amit a dukan diéta megengedne. Ha nem az éhezés miatt fogod abbahagyni, akkor amiatt, hogy megállt a fogyásod, a sok bűnözős napok miatt.
  • Több gyümölcsöt is megtilt, amiket egyébként lehetne enni.
  • Azonban, amikor vége a diétának, akkor csütörtökönként csak fehérjét lehet enni, ami teljesen ellent mond a szervezet normális működésének és igényeinek. A szervezetben ugyanis változatos és állandó tápanyag ellátásra van szüksége minden a 3 tápanyagból arányosan (zsír, szénhidrát, fehérje).

Ajánlanám a Dukan diétát?

Nem. Vannak jó meglátásai, de eltörpülnek a hátrányai miatt. Valószínű lehetne vele fogyni, de szenvedés árán, és nem kizárt, ha abbahagyod, akkor mégis vissza fog jönni az összes leadott kiló.

Amennyiben még nem ismered a Dukan diéta szabályait, akkor itt tudod elolvasni azokat:

Dukan diéta leírása

Támadó szakasz

A dukan diéta 3+1 szakaszból. Az első a támadó szakasz, aminek időtartama egyénektől és a kívánt súlyvesztés mértékétől függően 2-10 nap között mozog. A támadó szakaszban korlátlan hús- és halfogyasztás van, és zsírszegény tejtermékek. Napi két liter víz és másfél evőkanál zabkorpa fogyasztása szükséges, és legalább 20 perc séta vagy intenzív mozgás, mondjuk lépcsőzés. A támadó szakaszban tilos az olajos, vajas étel, és még a zöldségek is. A tiszta fehérje fogyasztást ajánlják. A következő ételek fogyasztása megengedett a Dukan diéta támadó szakaszában, minden mást ki kell zárni:

  1. Sovány marha-, borjú- vagy nyúlhús, kivéve disznó- és bárányhús. Ezeket a húsokat érdemes grillezve, sütve vagy főzve fogyasztani, de az elkészítésnél ne használjunk se tejszínt, vajat vagy olajat.
  2. Pulyka vagy csirke hús, de a bőrt távolítsuk el róla!
  3. Alacsony zsírtartalmú sonka, de itt is távolítsuk el a héját/bőrét.
  4. Szárított marhahús (bresaola).
  5. Marhamáj vagy csirkemáj.
  6. Mindenféle hal: fehér, olajos, friss, fagyasztott, szárított, füstölt vagy konzerv.
  7. Mindenféle kagyló
  8. Maximum két tojás egy nap. A tojásfehérje mindenféle tiltás nélkül fogyasztható bármikor.
  9. Sovány, zsírmentes tejtermékek: sovány joghurt, túró, tej. Natúr és ízesített joghurtok (kókuszos, vaníliás, citromos) bármikor ehetők, a gyümölcspürét tartalmazó joghurtokból viszont csak maximum kettőt együnk meg naponta.
  10. Édesítőszerek, ecet, szárított és zöld fűszerek, fokhagyma, hagyma, uborka, citromlé, mustár, só (mértékkel), cukormentes natúr ketchup és cukormentes rágógumi is belefér a támadó szakasz étrendjébe, de más nem nagyon.

Vitorlázó szakasz

A vitorlázó szakasz több hónapig is tarthat. Az eddigi hússal teli protein napokat ezt követően korlátlanul lehet kombinálni zöldségekkel és gyümölcsökkel „felhígított” napokkal. Tehát heti 3 nap továbbra is csak húst ehetsz, majd a többi 4 napon fogyaszthatsz hozzá salátákat is. Ezeket a zöldségeket fogyaszthatod: paradicsom, spárga, saláta, spenót, uborka, tojásgyümölcs, paprika, sárgarépa, cékla, retek, káposzta, zeller, cikória, gomba. További tudnivalók ebben a vitorlázó szakaszban:

  1. A két evőkanál zabkorpa viszont ezután is elengedhetetlen minden nap.
  2. A vitorlázó szakaszban növelni kell a mozgás hosszát és intenzitását is, például ha eddig csak sétáltál, most már mindenképp meg kell másznod azokat a lépcsőfokokat!
  3. Ez a szakasz több szempontból is kritikus lehet a fogyókúrában, mivel a zöldségfogyasztástól, lehet, hogy visszaszedsz egy kicsit a leadott súlyból, ami idővel újra lemegy majd, csak lassabban, mint az első támadó időszakban.
  4. A Dukan diéta ezen időszaka addig tart, amíg el nem éred a kívánt súlyvesztést. Tehát, ha már tökéletesen elégedett vagy az alakoddal, akkor eljött az idő a megerősítő szakaszhoz!

Megerősítő szakasz

Ebből tíz nap szükséges minden egyes elvesztett kiló után, tehát ha 15 kg-ot fogytál, akkor 150 napra lesz szükséged. Ekkor már korlátlan protein és saláta vagy zöldség megengedett a menüben, valamint egy darab gyümölcs naponta, illetve két szelet kenyér, sajt és akár még olyan nehéz ételek is mint például a tészta, de persze csak mértékkel! Sőt, heti kétszer ünnepi „bűnözésre” is van lehetőség bűntudat nélkül. Ez lehet akár csokoládé, vaj, kenyér vagy bármi más, amit megkívánsz. Természetesen a zabkorpáról ebben a szakaszban sem felejtkezhetsz meg, a napi adag 2,5 evőkanál, és az edzést sem hanyagolhatod. A Dukan diéta ezen szakaszának a legfőbb célja a jojó-effektus kiküszöbölése, ezért a nem túl szigorú szabályokat minden körülmények között be kell tartani:

  1. Egy gyümölcsöt lehet enni egy nap, de kerüljük a magas cukortartalmú banánt, szőlőt, cseresznyét, szárított gyümölcsöket, magas olajtartalmú diókat!
  2. Két szelet teljes kiőrlésű kenyeret fogyaszthatsz, amiket alacsony zsírtartalmú vajjal szabad csak megkenni!
  3. Egy adag (40 gramm) kemény sajt ajánlott, de kerüld a penészes sajtokat, lágy sajtokat, kecskesajtot!
  4. A megerősítő szakasz első felében egy adag kemény ételt ehetsz hetente, a második szakaszban ezt felemelheted két adagra. A kemény étel egy adagja lehet például 225 gramm tészta, tejszín nélküli paradicsomos szósszal, olaj nélkül készítve. Más ötletek: 225 gramm kuszkusz/polenta olaj és vaj nélkül, lencse, bab, borsó, barna rizs, alkalmanként vaj nélküli krumpli.
  5. A húsrepertoárt kiegészítheted bármely mennyiségű báránnyal, sült disznóhússal, sonkával, természetesen a „kövér” részektől megszabadítva. Egyszer vagy kétszer hetente.
  6. Hetente egyszer iktass be egy ünnepi ételt a megerősítő szakasz első felében, két ünnepi ételt hetente a megerősítő szakasz második felében. Az ünnepi étel bármi lehet, amit a szigorúbb, súlyeltávolító szakaszban hiányoltál!

Stabilizáló szakasz

A Dukan diéta legfontosabb szakasza az egész életen át tartó stabilizáló időszak. Ez viszont már nem fog gondot okozni, mert szinte mindent ehetsz korlátlanul bármikor pár szabály betartása mellett:

  1. Minden csütörtökön csak fehérjéket fogyaszthatsz életed végégig. Ez a protein nap, ami egy héten egyszer elengedhetetlen, és amikor még a zöldségek sem férnek bele a menübe.
  2. Három evőkanál zabkorpa fogyasztása minden nap!
  3. Soha ne hagyd el az életedből a testmozgást, mert az nem csak karcsúbbá, de egészségesebbé és energiával telivé is tesz a mindennapjaidban!

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Dukan diéta előnyei és hátrányai
Kategória: Diéták

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Mit szeretnek a vásárlóink a Diet Maker-ben?
Ezeket mondták:


Közvetlen, nem beszél rébuszokban, és minden dologra gondol, amikor tanácsokat ad.

Könnyen betartható a diéta, azt eszel nagyjából amit szeretsz.

Lényegre törő, nincs mellébeszélés, hasznos, jó tippek.

Sajátos. Új szemszögből közelít.

Új, máshonnan nem ismert információk; egyszerűség; érthetőség.

Fotókkal dokumentált fogyások.
0

Kosár tartalma

 Várj! Ne hagyd itt az ajándékod!

Kérd az INGYENES

27 Diétás Étellistát