Bejelentkezés

Diétás vacsora hogyan készíthető el az egész családnak?

Teremy Alex írta:

Biztos neked is eszedbe jutottam már, hogyha elkezdesz diétázni, akkor milyen diétás vacsora jöhet szóba, amit te is, és a család is ehet. Valójában egyszerűbb a helyzeted, mint azt sokan gondolnák. Lássuk miért is:


diétás vacsora

Mennyire diétás az a diétás vacsora?

Ha egy átlagos magyar ember étkezéseit megnéznénk, akkor kiderülni, hogy valójában nagyon sok olyan ételt eszünk, amit diéta alatt is lehet enni, és alapvetően nem kell semmilyen formában diétássá tenni. Általában ott hibázunk, hogy 4 étkezésből 1 annyira rossz, hogy semmissé teszi a másik 3 étkezés jótékony hatását. Tehát sok esetben elég csak a magas kalóriatartalmú ételeket kerülni.

Nézzünk pár diétás vacsora ötletet, ami önmagában is jó diéta alatt:

  • Natúr sült vagy főtt hús, főtt krumpli(zöldséges hagymás is lehet), bármilyen befőtt(a levét tilos meginni)
  • Natúr sült vagy főtt hal, rizs(lehet rizi-bizi), tzatziki saláta
  • Chilis bab

Sokan tévedésből azt hiszik, hogyha fogyni szeretnének, akkor el kell hagyni a rizst és a krumplit, miközben ez nagyon nagy hiba. A főtt krumpli (77 kalória) vagy krumplipüré (96 kalória) kifejezetten diétás ételnek számít, így bármikor jó lehet a diétás vacsora alkalmával. A rizs egy fokkal kalóriadúsabb, de még mindig lehet enni diéta alatt, mert mindössze csak 130 kalória van benne, ami átlagosnak mondható.

“Diétásabb” nem egyenlő a “Diétással”!

Amikor ételekről beszélünk, akkor nem mindegy, hogy egy étel diétásabb vagy diétás. Pl süteményt nem lehet enni, ha fogyni szeretnél, és habár el lehet készíteni “diétásabb” verzióban, amiben kevesebb a kalória, de ez még nem jelenti azt, hogy diéta alatt lehet is enni. Ez egyszerűen annyit jelent, hogy kevesebb benne a kalória, mint az eredetiben, de nem annyival, hogy jó legyen. És “diétás” sütemény sajnos nem létezik, bármennyire is szeretnéd. Ugyanis nem tudod annyival csökkenteni a kalóriáját, hogy azt még süteménynek lehessen nevezni.

Tehát, amikor a diétás vacsorád tervezed, akkor nem “diétásabbá” kell tenned a vacsorád, hanem “diétás” vacsorát kell keresned. Gondolj arra, hogy mit szeretnél este enni, és nézd meg, hogy van-e benne magas kalóriatartalmú összetevő. Pl, ha lasagne-t akarsz csinálni, akkor abban ott van a tészta és a besamelmártás. Ha nagy a súlyod, akkor a tészta még elmegy, de a besamelmártásban már túl sok kalória van. A legjobb az, ha keresel valamilyen mást ételt inkább, és ugyan így megnézned, hogy van-e benne magas kalóriatartalmú összetevő.

Mennyit ehetek?

Hiába lesz nagyon jó diétás vacsora a vége, ha nem tudod, hogy pontosan mennyit ehetsz, de ezzel kapcsolatban van egy jó hírem. Mindenkinek más és más adagra van szüksége, ezért egy nagyon jó mérce az, ha csak arra ügyelsz, hogy normál adagot egyél mindenből. Ha a fenti példából választasz, akkor ezekből is normál adagot tudsz enni, ami azt jelenti, hogy képzeld el előre, hogy általában mennyivel szoktál jól lakni ezekből az ételekből, és azt szedd ki előre. Se többet, se kevesebbet, és után már nem repetázhatsz. Arra is ügyelj, hogy lefekvés előtt 3 órával el kell fogyasztanod a diétás vacsorád.

Ha ide kommentbe beírod a diétás vacsora ötleted, akkor szívesen véleményezem.

27 Diétás Étellista

Nem tudod, mit lehet enni diéta alatt?

Te is állandóan éhezel?
Te sem salátán akarsz élni?

Töltsd le az ingyenes anyagunkat! Hová küldjük?

27 Diétás Étel minta
Teremy Alex youtube
Teremy Alex
testsúlycsökkentő tanácsadó,
a Diet Maker alapítója

Cím: Diétás vacsora hogyan készíthető el az egész családnak?
Kategória: Diéta, Fogyókúra

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

0

Kosár tartalma

 Várj! Ne hagyd itt az ajándékod!

Kérd az INGYENES

27 Diétás Étellistát